Hardlopen

Sinds vorige week ben ik begonnen met hardlopen. Mijn conditie was echt bagger, dit viel te merken wanneer ik moest rennen voor de bus die ik uiteindelijk, weer miste omdat ik na amper 100 meter bekaf was. Hier besloot ik dat er verandering in moet komen. Ik had wel een abonnement op de sportschool, ik was helaas te lui om daar heen te gaan. Ik heb het geluk dat mijn ouders een hardloopband hebben thuis. Ik heb inmiddels drie keer hardgelopen en het is zwaarder dan ik had gedacht. Ik heb een app gedownload die mij hierbij helpt om het op te bouwen. De naam van de app is "running for beginners". De eerste week is drie keer hardlopen, je begint dan met 1 minuut hardlopen en 2 minuten uitlopen, dit herhaal je vervolgens 10 keer en elke week wordt het iets moeilijker. Dit klinkt allemaal wel heel makkelijk maar het is moeilijker als je denkt, vooral als je helemaal geen conditie hebt. De kunst is om het vol te houden.

 

Tips 

 

1. Je hebt altijd wel kleding om in hard te lopen, die joggingbroek die je altijd aan hebt als je op de bank ligt? Dit wil prima om in hard te lopen, shirtje er op en sneakers er onder, en je bent klaar. 

2. Weer of geen weer, ren je in het bos onder de bomen, dan merk je de regen minder. Is het koud? Doe een sjaal om handschoenen aan en een muts op en je blijft warm, doe dan ook een legging onder je broek. 

3. Ga voor je gaat hardlopen niet op de bank beginnen aan een serie, grote kans dat je dan gaat uitstellen en het daarna te laat is. 

4. Verzin een motivatie, een goede motivatie helpt je om door te gaan. 

5. Download een guilty pleasure list van muziek waar je vrolijk van wordt en die je motiveren om door te gaan met Hardlopen, guilty pleasure muziek helpt vaak beter dan de muziek van de radio die over heartbreaks gaan en maken je hoofd ook gelijk leeg. 

 

Heb jij meer tips en tricks? laat het hieronder in de reacties weten en help elkaar. 

 

Veel succes!!

 

-XxX- Yvette 

Reactie schrijven

Commentaren: 0