· 

Motivatie

Deze week hebben wij op school de zogenaamde gele week, dit is een toets week die om de 9 weken plaatsvindt. Onze klas heeft deze periode geen toetsen op de planning staan, zo kwam mijn LOBer (mentor) op het idee om een hele dag een lokaal te reserveren waar wij, wanneer wij hier zin in hebben kunnen werken. Ik zit in het laatste jaar van mijn opleiding en de hele klas moet voor een deadline alles af hebben. Ook ik heb op de mail gereageerd dat ik er zal zijn. 

Nu ben ik hier op school net als de docent, en ben ik hier de enige. Iedereen zou wel gedacht hebben, ik ben vrij dus ik kom later of niet. Ik zit hier voor mijzelf niet voor de docent of iemand anders ik wil dit jaar wel gaan halen en kan wel wat hulp gebruiken bij het verbeteren van mijn verslagen.

Mijn LOBer heeft gezorgd voor warme choco, koffie, thee, fruit, koekjes en dropjes. Als er al meer waren geweest zal het waarschijnlijk ook gezelliger zijn geweest maar, het voordeel van alleen zijn is dat ik alle concentratie heb nu en alle aandacht krijg van de docent. 

Voor de les hebben mijn docent en ik een doel afgesproken voor deze les, dit werkt het beste voor mij. 

 

Tips om geconcentreerd bezig te zijn...

1. Ga met je rug naar het raam toe zitten, hierdoor kun je minder tot niet naar buiten raken en is een afleiding minder. 

2. Zet je telefoon uit of op vliegtuigstand, hierdoor krijg je niks binnen en zal je niet gaan kijken. Leg je mobiel ook ergens anders neer dan je gaat zitten, dit helpt de verleiding om hem aan te zetten te weerstaan.

3. Maak een planning, maak een tijdschema, zo weet je wat je moet doen, wanneer je dit moet doen en wanneer je toe bent aan pauze. 

4. Neem een half uurtje pauze tussen door, dit is ook heel belangrijk. Als jij continu bezig bent met leren en school dan raakt je concentratie op en kunnen je leren wat je wilt maar, dan blijft niks meer hangen. 

5. Beloon jezelf, na elk hoofdstuk dat je hebt geleerd een snoepje. Of na elk juist antwoord een snoepje.

 

Succes met leren, ik ga ook weer verder. 

 

-XxX- Yvette

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0